Petni trn, lečenje petnog trna, fizikalna terapija, Fokus fizikal, Vračar, Beograd

Petni trn

Fizikalna terapija | Petni trn

Osećate bol u peti i pitate se da li ima razloga za brigu?

Počeo je nakon prevelikog forsiranja stopala (nakon duzeg hodanja, stajanja, intezivnih fizičkih aktivnosti), nošenja neudobne obuće (baletanke, ravna obuća ) ili kao posledica mikropovreda ili kao hronicne upale plantarne fascije.

Kako nastaje?

Petni trn nastaje kao posledica taloženja kalcijumovih soli. Naslage kalcijuma formiraju koštano izbočenje na donjoj strani petne kosti. U fazi formiranja najviše i izaziva bol.

Petni trn se formira usled prevelikog opterećenja mišića stopala i ligamenata, hronične upale plantarne fascije .Petni trn možemo dijagnostikovani rendgen snimkom .Proces taloženja kalcijuma traje po nekoliko meseci.

Kod koga se najčešće javlja?

• sportista
  • osoba koje imaju skraćene mišice potkolenice
  • kod osoba sa nepravilnom shemom hoda (kod osoba koje neadekvatno nose težinu tela)

Gledano statisticki žene su podložnije od muškaraca i najčešće se javlja u srednjoj zivotnoj dobi.

Petni trn se može javiti i kod gojaznih osoba kao posledica prekomerne kilaže što posledično može prouzrokovati upalne procese.

Takodje dokazano je da se petni trn javlja češće kako starimo. Naime jastučici u peti se troše, gube sposobnost efektnog upijanja šoka.

Simptomi

Ukoliko petni trn nadražuje okolno tkivo, pritisak prouzrokuje bol.

Bol moze biti qkutni ili hronični a moze biti i praćen senzacijom toplote u predelu pete.

Akutni bol - intenzivan, nagli, probadajući bol u peti koji se najčešće javlja nakon dugog stajanja, prilkom ustajanja iz kreveta ujutro ili nakon dugog sedenja

Hroničan bol - bol u peti nižeg intenziteta koji se javlja postepeno prilikom hodanja i traje u toku celog dana .

Kao što smo ranije napomenuli postojanje petnog trna utvrđujemo putem rendgena.

Petni trn lečenje

Sigurno se pitate koje je najbolje lečenje petnog trna?

Uspesno se leči bez operacije, što je svakako dobra vest. Mirovanje kod petnog trna značajno ne rešava problem već samo trenutno, jer se značajno pogoršava kada osoba ustane. U zavisnosti od slučaja u sklopu lečenja petnog trna od koristi mogu biti:

• Posebne vežbe istezanja
  • Analgetici
  • Ledene obloge
  • Ortopedski ulosci koji pružaju potporu i smanjuju bol (ulošci sa perforiranom petom)

Fizikalna terapija

Fizikalna terapija deluje lokalno, leči petni trn i deluje na uzrok bola. Teži ka uklanjanju kalcifikata, a ne samo saniranju simptoma. Jedna od najefikasnijih metoda lečenja petnog trna je Shocwave terapija.

Shocwave terapija je akustična terapija (zvučna) koja ima svoju frekvencu u Hz i jačinu u Bar-ima.

Ima dovoljnu prodornost i veoma je bezbedna metoda .Može biti sam tretman bolan ali to nije ništa što pacijent ne može da izdrži. Strogo je kontrolisana terapija i intenzitet se određuje individualno. Podstiče regenaraciju tkiva, stimuliše metabolizam i cirkulaciju. Šok terapija izaziva raspad kalcijuma i pospešuje vaskularizaciju .

U sklopu fizikalne terapije mogu se koristiti i ostali agensi: laser, podvodni ultrazvuk, EF deksazona, Tecar terapija a sve u cilju smirivanja upale .

Manuelna terapija takodje moze da pomogne kao i vežbe za jačanje stopala čime se smanjuje opterećenje. Upotreba kriomasaže takođe pomaže kao i vežbe istezanja zadnje loze.

Koliko traje lečenje?

U proseku traje od 3-5 trermana mada je individualno a sama SHOKWAVE terapija traje kratko ali kao što je napomenuto potrebno je kombinovati je sa drugim oblicima fizikalne terapije radi što bržih i boljih rezultata .Shokwave terapija se radi u razmaku svaki drugi dan a klasična fizkalna terapija se izvodi svaki dan.

Imate problem sa petnim trnom?

STRUČNI TIM FOCUS FIZIKAL VAM MOZE POMOĆI DA BRZO STANETE NA NOGE I VRATITE LAKOĆU HODA.

Najvažnije je da se javite stručnjaku koji će vas uputiti na dalje lečenje, pozovite nas.