IFS terapija, terapija interferentnim strujama, Vračar

IFS terapija

Fizikalna terapija | IFS terapija

IFS terapija je fizikalna terapija interferentnim strujama. Interferentne struje predstavljaju srednje frekventne struje koje nastaju iz dve sinusoide naizmenične struje koje međusobno preklapaju u raznim kombinacijama. Rezultat njihove interferencije je struja niske frekvence 1 do 100Hz. Interferencija se događa u dubini tkiva pa se ove struje nazivaju endogenim strujama.

Interferentne struje deluju analgetsko, antiinflamatorno (smanjuju upalu), ubrzavaju regeneraciju tkiva (poboljšavaju snabdevanje tkiva kiseonikom), stimulišu limfotok i krvotok i time pomažu resorpciju edema, hematoma i štetnih metaboličkih produkata.

Ubrzavanjem prometa jona stimulišu metabolizam tkiva i povoljno deluju na tonus i trofiku mišića. Takođe pospešuju osteogenezu tj. zarastanje kostiju nakon preloma.

Interferentne struje nemaju termički efekat (ne zagrevaju tkivo), pa se primenjuju i u onim slučajevima kada postoji osteosintetski materijal ili drugi metalni predmet (npr.kod endoproteze kuka, endoproteze kolena, postoperativna stanja kicme...).

Indikacije:

• Degenerativni reumatizam (cervikalni i lumbalni sindrom, artroza perifernih zglobova)
  • Neuralgija
  • Zapaljenski reumatizam (reumatoidni artritis, Mb. Bechterew)
  • Vanzglobni reumatizam (fibromijalgija, periartritis ramena i kuka, entezopatije, tendinitisi…)
  • Postraumatska stanja i sportske povrede (uganuća-iščašenja zglobova, prelomi).

Kontraindikacije:

• maligne bolesti
  • bolesti srca
  • pacijenti s pacemaker aparatom
  • sklonost krvarenju
  • pacijenti na terapiji antikoagulantima.

Trajanje tretmana

Vreme trajanja tretmana interferentnim strujama iznosi između 15 i 30 minuta, zavisno od indikacije.