Shockwave terapija, fizikalna terapija udarnim talasima, Vračar, Beograd

Shockwave terapija

Shockwave terapija | Fizikalna terapija Vračar Beograd
O terapiji

Shockwave terapija koriste se u različitim oblastima: ortopediji, fizioterapiji, sportskoj medicini, urologiji . Glavne prednosti su brzo ublažavanje bola i povratak pokretljivosti. Budući da se radi o nehirurškoj vrsti terapije u kojoj nisu potrebna sredstva za ublažavanje bolova, to je idealna terapija za ubrzavanje oporavka i lečenje različitih indikacija koje uzrokuju akutnu i hroničnu bol.

Shockwave terapija je vrsta fizikalne terapije koja podrazumeva terapiju zvučnim(akustičnim) talasima koji stimulišu regenerativne procese mišića i tkiva, smanjuju bol i podstiču pokretljivost.Ova terapija je efikasno rešenje koje se primenjuje za redukciju bola mišićno-skeletnog sistema.Terapija utiče na brži proces revaskularizacije,stimulišući stvaranje novih krvnih sudova i uklanjanje štetnih produkata metabolizma.Za rešavanje problema je potrebno SAMO 3-5 tretmana, a terapijski period traje svega par minuta!

Indikacije

Bol u kuku - shockwave terapija niske energije kao tretman sindroma bolnog trohantera. Hrskavica se troši i oštećuje godinama i upotrebom. Mišići i tetive kuka postaju prenapregnuti. Sama kost kuka može se slomiti zbog pada ili druge povrede. Sva ta stanja mogu prouzrokovati bol i oštećenje na području kuka. Shockwave terapija poboljšava proces zaceljivanja, sprečava upale, uklanja bol i osetljivost može spriječiti potrebu za operacijom kuka.

Skakačko koleno - Shockwave terapija za osteoartritis kolenaSkakačko koleno je upala ili povreda patelarne tetive usled prenaprezanja koju osećamo kao bol, osjetljivost i smanjenu funkcionalnost. Javlja se najcesce kod velikih opterecenja ekstenzora kolena ucestalim skokovima ili dugim trcanjem.Skakacko koleno je najcesca povreda kolenai desava se cesce od povrede meniskusa ili prednjih ukrstenih ligamenata. Shockwave terapija nudi jednostavno i momentalno rešenje. Pacijent oseća olakšanje već posle prvog tretmana, a za nekoliko tretmana nestaje bol i njen uzrok.

Bolno rame - Shockwave terapija kod skapulohumeralnog periartritisa s kalcificirajućim tendinitisom ramena Bol u ramenu koji se javlja je cest razlog dolaska nasih pacijenata na fizikalnu terapiju.Uzrok bola u ramenu moze biti iz razlicitih razloga s toga je dobra dijagnostika veoma vazna kako bi se i pristuilo efikasnom izlecenju .PAHS –bolno rame je najcesca dijagnoza i predstavlja zapaljenje vanzglobnog tkiva ramena.Kako je zglob ramena najslozeniji zglob u nasem organizmu potrebno je odrediti tacno koji tetivni pripoji,tetivne ovojnice ,burze su zahvacene upalnim procesom.Najcesce je to promene na tetivi m. supraspinatusa.Najcesce je skup vise udruzenih simptoma Sve ove indikacije uzrokuju tup ili ozbiljan bol i ograničavaju svakodnevni život pacijenata. Kod tretiranja kalcificirajućeg tendinitisa ramena shockwave terapijom, kalcifikati potpuno nestaju u više od 85% slučajeva. Znatno smanjenje bola i poboljšanje funkcije ramena vidljivo je posle 4 nedelje. Velik broj slučajeva rešava se hirurškim putem ili injekcijama, a to se može zameniti shockwave terapijom.

Kalcifikati - Shockwave terapija kod skapulohumeralnog periartritisa s kalcificirajućim tendinitisom ramenaKalcificirajući tendinitis je hronični bolni poremećaj koji karakterisu kalcifikati u tetivama rotatorne manzetne. Takvo stanje uzrokuje bol i ograničenu pokretljivost. Shockwave terapijajje jedan od najefikasnijih načina tretiranja kalcifikata. Akusticni talasi uzrokuju prekidanje kalcificiranih tvorevina i omogućuju njihovu resorpciju i eliminaciju iz tela. Shockwave terapija znatno smanjuje duzinu trajanja terapije i nudi brz oporavak u hroničnim stadijumima.

Medijalni tibijalni - stres sindrom shockwave terapija niske energije za tretiranje medijalnog Medijalni tibijalni stres sidrom obično se javlja zbog aktivnosti koje preopterećuju prednji mišić potkolenice. Te aktivnosti uključuju brzo hodanje i trčanje (narocito uzbrdo i nizbrdo ili na tvrdim i neravnim površinama) ili sportske aktivnosti ( sportovi koji uključuju udarce). Pacijent se obično u duzem razdoblju ne može baviti takvim aktivnostima . Ako je tretiran shockwave terapijom, to razdoblje odmora je znatno kraće, a razdoblje oporavka je barem upola kraće. Hronična tendinopatija shockwave terapija za tretiranje tendinoze Ahilove tetiveAkumulirane mikrotraume zbog čestog preopterećenja mogu uzrokovati hroničnu tendinopatiju (tendinitis ili tendinozu). Tendinopatije različitih delova tela česta su dijagnoza i za aktivne osobe i opstu populaciju. Upala tetive i oštećenje na celiskom nivou uspešno se tretiraju shockwave terapijom. Terapije se obično provode 3-5 puta u razmacima od 5 do 10 dana.

Upala ahilove tetive - Shockwave terapija za tretiranje hronične tendinopatije zadnje lože kod profesionalnih sportista Bol na spojevima mišića obično se javlja zbog dugotrajnih aktivnosti ili ponavljanja aktivnosti u kojima se opterećuje određena tetiva. Shockwave terapija podstiče bolju prokrvljenost uz pomoć stvaranja novih krvnih žila zato i brže zacjeljivanje bez potrebe za sredstvima za ublažavanje bola koji uzrokuju zavisnost.

Petni trn - Shockwave terapija je sigurna i efikasna kod tretiranja hroničnog plantarnog fascitisaPetni trn (calcar calcanei)je izbocenje na petnoj kosti koje se stvara zbog hronicnog mehanicnog preopterecenja .Pacijenti se zale kao da imaju ekser ,bol se javlja ujutru ili posle dugotrajnog sedenja kad treba da se stanu na nogu.Nakupljanje kalcijuma ispod petne kosti (petni trn) usko je povezano s ožiljcima ili upalom plantarne fascije (plantarni fascitis). Bilo koje od tih indikacija ili njihova kombinacija ograničavaju svakodnevne aktivnosti pacijenata. Shockwave terapija istovremeno tretira oba problema. Akusticni talasi omogućuju brz oporavak, povratak u svakodnevni ritam i dugotrajne rezultate u 88% slučajeva.

Teniski lakat - Shockwave terapije (ESWT) u tretiranju lateralnog epikondilitisa kod osoba u uzrastu od 40 do 50 godinaTeniski lakat je čest poremećaj koji nastaje zbog ostecenja tetiva misica koji opruzaju saku i prste i pogađa do 10% opste populacije. Spada u grupu bolesti usled prenaprezanja.Moze se javiti na spoljnoj ili unutrasnjoj strani lakta (golferski lakat).Donji deo nadlakatne kosti ima kostane izbocine (epikondile)sa spoljne i unutrasnje strane laktasa kojih polaze tetive misica podlakta prste i rucni zglob koji savijaju kao i tetive i misici koji opruzaju prste i rucni zglob.Simptomi su smanjena funkcija ruke ,osetljivost i bolnost iznad kostanih polazista a bolnost se pojacava upotrebomruke.Konzervativni način lečenja epikondilitisa nažalost je dugotrajan (odmor), uključuje lekove (sredstva za ublažavanje bola, steroidne injekcije) i često se mora ponoviti. Shockwave terapija nudi gotovo trenutno ublažavanje bolova i izliječenost s efikasnoscun iznad 70% s najviše 5 tretmana.

Često postavljanja pitanja
Da li će Shockwave terapija da mi pomogne?

Mnogi pacijenti koji pate od hroničnog bola, isprobali su više neuspešnih vrsta lečenja.Do 80% tih pacijenata u celom svetu izjavljuje je shockwave terapija rešila njihov problem.

Da li tretman boli?

Moguce je da ce te imati blagi osecaj nelagodnosti tokom tretmana, u zavisnosti od nivoa upale i bola u zahvacenom podrucju. Međutim, pošto tretman traje samo oko pet minuta, većina pacijenata mogu da tolerišu ovu neprijatnost. Dodatno, intenzitet tretmana se može podesiti tokom sesije.

Koliko tretmana treba?

Broj tretmana varira u zavisnosti od indikacije i tkivnog odgovora. Efekat tretmana je kumulativno, tako da će obično potrebati više od jednog (3-5) tretmana. Vrlo često,ce te doživećete olakšanje nakon prvog tretmana.

Koliko često ću morat da dolazim na tretman?

Većina indikacija zahteva 3-5 tretmana koji se rade odvojeno 3-10 dana, u zavisnosti od tolerancije pacijenta i njihov odgovora tkiva.