Fizikalna terapija strujom, bol u nogama, lečenje bolesti, Beograd

Fizikalna terapija strujom

Fizikalna terapija strujom| Lečenje bola u nozi i zglobovima
Povrede mišica, tetiva i zglobova

Ako ste imali ozbiljnu povredu tetiva ili mišića, ili imate neku bolest koja vam otežava izvođenje svakodnevnih aktivnosti i ograničava normalno kretanje, vrlo je verovatno da je fizikalna terapija jedino rešenje koje može poboljšati vaše zdravstveno stanje. Svrha fizikalne terapije je smanjivanje bola i primenjuje razne oblike energija. To može biti: svetlost, pokret, mehanička energija, magnetna, elektricitet, energija vode. Fizikalnom terapijom se bave sertifikovani fizioterapeuti obučeni i kvalifikovani da obavljaju ovaj posao.

Uzroci i simptomi

Fizikalna terapija strujom se često koristi kod sledećih tipova povreda ili bolesti: ukočenost kičmenog stuba, degerativne promene kičme, diskus hernija, povrede kostiju i zglobova, sportske povrede, povrede mišića i tetiva, upalni procesi na tetivama itd.

Fizikalna terapija strujom

Postoje razlicitih struja u terapijske svrhe, delimo ih na:

• konstantnu jednosmernu ili galvanski struju;
  • DDS - dijadinamske struje koje spadaju u niskofrekventne struje;
  • interferentne struje (endogene) - sa frekvencijom oko 4.000 hz;
  • elektro stimulacija (klasična elektro stimulacija,TENS) - predstavlja terapiju za jačanje mišića i otklanjanje bola.
Kako deluje fizikalna terapija strujom?
  • Galvanska struja - predstatvlja jednosmernu konstantnu struju. Deluje tako što širi krvne sudove, pri čemu nastaje vazodilatacija i ubrzana cirkulacija, kao i do brze razmene hranljivih sastojaka i dotoka kiseonika na ćelijskom nivou. Ph vrednost tkiva se normalizuje. Putem GA struje možemo unositi lek u organizam kroz neoštećenu kožu. Lek dolazi u kožu i potkožno tkivo, gde se u obliku depoa zadržava na mestu primene. Lek unosimo lokalno zaobilazeći želudac.  mogu se davati lekovi protiv bola, upale i regeneraciju nerava;
  • DDS - nazivaju se još i dijadinamičke ili Bernardove struje. Interferntne struje predstavljaju dve sinusoidne naizmenične struje koje se međusobno preklapaju. Interferencija nastaje u dubini tkiva na mestu ukrštanja struja;
  • TENS - je skraćenica za transkutnu elektronervnu stimulaciju. Predstavlja analgetski struju koja stimuliše prirodnu odbranu organizma od bola. Potpuno je bezbedna i jednostavna za upotrebu bez neželjenih efekata. Može se koristiti više puta dnevno u razmacima koji vam odgovaraju. Ponekad se primenjuje dugotrajno bez neželjenih efekata.
    • Kako deluje TENS? Ovo vrsta terapije blokira prenošenje signala bola do mozga na nivou kičmene moždine i stimuliše lučenje endorfina, prirodnog analgetika u našem organizmu.
    • Koliko dugo možemo koristiti cesto ovu terapiju? TENS struja se može korisiti koliko dugo vi zelite i koliko vama odgovara.
    • Kod koje vrste bola se koristi? Neuralgija, bol u nozi, bol u ruci, lumboisijalgija, bol u zglobovima (koleno, kuk, rame);
  • IFS - ili interferentne struje deluju vazodilatatorno, usled čega dolazi do propustljivosti ćelijske membrane. Povećanjem frekvencije strujea smanjuje se otpor kože i nadražajno dejstvo struje, čime se omogućava nadražaj dubljih slojeva tkiva bez bola. IFS struje dovode do smanjenja bola, upale i otoka. Utiču na lokalno povećanje cirkulacije, stimulišu zarastanje koštanog i mekog tkiva.
Lečenje strujom

Fizikalna terapija strujom je veoma bezbedan i efikasan način tretiranja svih bolnih stanja i nezamenljiva je u lečenju. Veoma je prijatna za pacijenta i rešava bol ,napetost i otok na veoma efikasan način.

Besplatne Viber konsultacije sa lekarom specijalistom

Za besplatne konsultacije sa lekarom specijalistom molimo vas da nas pozovete ili da pošaljete poruku preko Vibera na sledeći broj: 064 258 89 85.