Physical therapy of the back and neck, treatment of disc herniation, back pain. Belgrade, Vracar

Physical Therapy of the back and neck

Physical therapy of the back and neck| Treatment of disc herniation

Diskus hernija

Diskus hernija je oboljenje kičmenog stuba koje nastaje usled izmenjenog stanja diskusa - malog međupršljenskog "jastučića". Do izmenjenog stanja i funkcije diskusa dolazi zbog degenerativnih promena, a neretko diskus hernija nastaje i kao posledica povrede.

Kada se jedan diskus ili više njih izmesti iz svog međupršljenskog prostora, oni pritiskaju okolne nerve i dolazi do pojave simptoma. Oni koji pate od ovog oboljenja najčešće se žale na pojavu jakog bola u nozi ili ruci.

Do izmeštanja diskusa uglavnom dolazi u donjem, lumbalnom delu leđa, kod 70 do 80 odsto obolelih. Ali, od diskus hernije nisu zaštićeni ni vratni, ni grudni deo kičme. Nije isključeno ni da kod jednog pacijenta diskus hernija bude lokalizovana na sva tri dela kičmenog stuba, što je retko stanje.

Diskus hernija većinom pogađa ljude u najproduktivnijem životnom dobu, između 35 i 45 godine, podjednako i muškarce i žene.

U početnom stadijumu diskus hernije obično se javlja bol u zahvaćenom segmentu kičme koji većina pacijenata ignoriše. Uz pomoć analgetika bol se otklanja ili ublažava, ali to nije znak da je problem rešen. Većina trpi ovo neprijatno stanje do trenutka dok ne oteža kretanje. Zato je pravovremena dijagnostika diskus hernije vrlo važna. Ona se sprovodi pomoću magnetne rezonance kojom se snima ugroženi deo kičmenog stuba. Magnetna rezonanca je jedina potrebna dijagnostička metoda, jer daje jasnu sliku u kom stepenu je došlo do promena i oštećenja na jednom ili više diskova.

Uzroci

U uzroke koji dovode do diskus hernije ubraja se i dugotrajno sedenje, nedovoljna fizička aktivnost, preforsirana rekreacija,
nepravilno dizanje tereta, kao i genetika.

Simptomi

Najčešći simptom diskus hernije je bol u leđima koji može da ide duž noge. Većina pacijenata bol usled diskus hernije opisuje kao "šetajući", koji od leđa ide do kolena, a može da se spusti i do stopala. Prilikom dugog sedenja, stajanja ili hodanja bol se obično pojačava. Nije retko da pacijenti okarakterišu bol kao  probadajući, naročito posle rotacije kičme ili posle kijanja ili kašljanja.

Lečenje

Najbezbedniji i najefikasniji metod lečenja diskus hernije je fizikalna terapija sa spinalnom dekompresijom koja ima za cilj da deluje na sam uzrok bola. Nakon spinalne dekompresije dolazi do mikronskog pomeranja pršljena i disk se vraća na svoje mesto. To oslobađa pritisnut nerv i otklanja bol.

Primenom metoda iz fizikalne medicine diskus hernija se efikasno sanira i zato što se  uspešno relaksiraju mišići oko kičmenog stuba koji zbog ograničenosti pokreta, često postaju zgrčeni i skraćeni, što pojačava bol i dovodi do hronične napetosti.

Svaki pacijent koji dođe u našu ordinaciju može da očekuje da će prilikom pregleda biti utvrđen tačan uzrok njegovog bola. Pravovremeni pregled i adekvatna primena odgovarajuće terapije je
ključ u izlečenju. Kada se otkloni bol i sanira upala, sa pacijentom započinjemo kineziterapiju, odnosno propisujemo mu određene vežbe. Vežbe je potrebno da se rade tri do četiri
puta nedeljno, ali uz stručni nadzor fizioterapeuta.

Pre bilo kakve terapije preglede u našoj ordinaciji radi dr Radoje Čobeljić, specijalista fizikalne medicine i rehabilitacije, koji ima tri decenije radnog iskustva u Klinici za rehabilitaciju

Besplatne Viber konsultacije sa lekarom specijalistom

Za besplatne konsultacije sa lekarom specijalistom molimo vas da nas pozovete ili da pošaljete poruku preko Vibera na sledeći broj: 064 258 89 85